Форум

Data.BG Форуми: 16-те правила за "Тарикати и Балъци" на пътя.:) - Data.BG Форуми

Прехвърляне към съдържание

  • (2 Страници) +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Вие не може да отговаряте на тази тема

16-те правила за "Тарикати и Балъци" на пътя.:)

#1
Потребителят е неактивен   freeqwerty 

  • Депутат
  • Група: Потребители
  • Мнения: 3951
  • Регистриран: 02-September 06
  • Репутация: 29
  • Пол:Мъж
  • Град:София
I. Даване на предимство:

1. Спиране на пешеходна пътека. Определено това е номер едно в правилника. Никой истински Тарикат, не би спрял доброволно автомобила си, камо ли за такова недоразвито многоклетъчно като пешеходец. Ако нямаш кола си загубеняк, а ако имаш кола, а не я караш, си още по-голям загубеняк. Именно това мое поведение разгневи описания по горе Тарикат.


2. Спиране на червен светофар. Истинският Тарикат никога не спира на червен светофар. Той спира само ако преди него вече е спрял някой мизерен Балък и той няма откъде да мине. Понякога спрелият на червено смотаняк може да се избегне с рязка маневра в страни и едновременно подаване на максимална газ, но ако и това е невъзможно, то се налага да се прибегне до последната останала възможност – спиране.
Така на всяко кръстовище движението в една посока, след светване на червено, не спира, докато на кръстовището не попадне Балък, който натиска спирачките.



3. Даване на предимство. Само един стопроцентов Балък спира на кръстовище (това е производно на горното правило). Предимството не се определя от някакви си знаци, дясно-стоящи и прочие дивотии за зубъри! Определя се от уменията в геврековъртенето и там естествено един Тарикат не може да се мери с разни Балъци, който се движат по някакъв си път с предимство.

4. Даване на път на автомобили без предимство. Това естествено би ви поставили най-отдолу на скалата Балък-Тарикат. Само някой пълен Балък може да пусне някой пред себе си. А пък ако този някой е нещастник, застанал да чака да се включи в плътна колона от коли от някоя странична уличка, то по-добре да си стои там. Тарикатите по дефиниция нямат подобни проблеми (виж горното правило).



II. Движение на пътя:

5. Карането в дясното платно. Винаги на пътя можете да различите голямо количество Балъци – всеки който се движи с поне едно свободно платно вляво от него е такъв. Тарикатът кара само най-вляво, това дава допълнително предимство при десен завой – може от най-лявото платно с рязко натискане на спирачките и въртене на волана, да се изпреварят всичките тъпи Балъци, престроили се отдясно (виж правило 10).

6. Каране в дясната половина на пътя. В последно време спазването на горното правило не е достатъчно за да ви отдели от групата на Балъците. Тарикатите не само карат най-вляво! Ако всички платна в едната посока са заети, то просто се натиска педала на газта до дупка и се минава в насрещното. И без това там карат само някакви си Балъци, недостойни за тази дейност за богоизбрани.

7. Каране на пътя въобще. Като последно развитие по софийските пътища и с вещата подкрепа на Дон Велизар и Бате Бойко – Откривателя на Булеварди, един Тарикат не може да разчита, че карането по платното изобщо ще го заведе преди останалите. Само балъците карат по улицата. Тарикатите са навсякъде, където може да се спести секунда или две – през тротоара, през тревата, през спирката… (горната снимка за доказателство)

8. Движение без натиснат то дупка педал. Само Балъците не могат да натискат педалите. Един майстор-Тарикат има само две положения на десния крак – газ до дупка и спирачка до дупка. Разбира се спирачката се натиска само заради онзи тъп Балък, който е спрял на светофара и пречи. А останалото време е се прекарва в непрекъснато ускорение. Да вдигнем 110 до светофара, който е след 500 метра, е основно правило в Наръчника на Тариката.

9. Потегляне, когато светне зелен светофар. Само непоправимите Балъци чакат да стане зелено. Един тарикат не чака това, а е тръгнал още на оранжево. А Баш-Тарикатите могат да предугадят и тази светлина, и тръгват още при светването на жълто за онези Балъци отсреща. В този ред на мисли – Нали знаете какво е наносекунда? Това е времето между светването на зелената светлина и достигането до вас на звука на клаксона за колата отзад. Ако отзад е голям Тарикат, то наносекундата е отрицателна единица за време.

III. Завиване и престрояване:

10. Престрояване в правилната лента. Само Балък би се престроил преди кръстовище в лента, в която не е най-късата колона. Ако за десен завой чакат три коли, за направо – две, а за наляво – никой, то един Тарикат минава в крайно ляво, след което се престроява преди всички и завива в дясно. Това са т.нар. "Тарикати-Оптимизатори" които си въобразяват, че така пестят време на всички, и които нашироко "благославях" в предишната статия (вижте коментарите там за примери).

11. Даване на мигач. Само Балъците известяват останалите за намеренията си. Властелините на Джантите могат да си счупят пръст или не дай си боже лостчето на мигачите, затова просто не го ползват.
И "К’ви са тия колездачи дето ми се размазват отдесно като завивам? Ше им….."

IV. Спиране и паркиране:

12. Обикаляне за търсене на място за паркиране. Един Тарикат не може да изминава повече от 35 метра на двата си крака, следователно трябва да спре точно пред входа, в който отива. Така че обикалянето за място не е никаква опция. Само Балъците го правят. Набивайте спирачките на втори/трети ред и си отивайте. Тази тактика може да се проследи чудесно пред големите супермаркети (Хит, Билла), където на полупразен паркинг са заети местата за инвалиди и пътя пред входа…

13. Паркиране на разрешено място. В София всъщност места за разрешено паркиране (освен синята зона) почти няма. Но и да имаше, спазването на горното правило не позволява те да се използват. Качвайте се на тротоара, зелената площ, запушете изхода от входа на блока или някое кръстовище. Ето такива неща ви отличават от смотаните Балъци!

14. Спиране на разрешено място. В правило 11 казахме, че всеки паркирал на повече от 35 метра от мястото, където отива, е Балък. За спирането има почти същото правило: Тарикатът спира на максимум 5 (пет) метра от мястото, където отива. Защо да се отклонявам от праволинейното си движение (мисли си Тарикатът) – "Моа да набия спирачки насре’ улицата – нали пуснàх аварийките, к’во се нерват!"
След което ще излезе от колата и ще заключи, което си е технически погледнато паркиране, а не спиране. И това ни води до:

15. Само Балъците правят разлика между паркиране и спиране. За тъпите балъци ако шофьора не е в колата, значи тя е паркирана. За Тарикатите това е глупост! Колата ако е на аварийки е спряла, ако няма и аварийки, чак тогава е паркирана. Просто и ясно! А аварийките се пускат ако "спирането" се предвижда да е до час-два…

16. Плащане за паркиране. Друга отличителна черта на пълния Балък е плащането за паркинг. Било то обикновен платен паркинг или синя зона. Първо, ако паркирате на платено място е вероятно да нарушите правило 11 и второ, правото на безплатно паркиране (до 35 метра от местоназначението) е записано в Конвенцията за Защита на Правата на Човека.
За справка вижте всеки полупразен платен паркинг и улицата точно пред него…

V. Допълнителни:

Тук се включват няколко правила, които ще ви изместят бързо в правилната посока на скалата "Смотан Балък – Як Тарикат":
- Псуването – вербално, невербално и комбинацията от двете. Използването на клаксоните (светлинен и звуков) също е важно!
- Карането на такси, Ес-класа, Ем-класа, Же-класа, Пи-класа…
- Карането на тунингован автомобил. Голф / Вектра са за препоръчване.
- Якия номер. Ако нямате пари за еднакви цифри, поне си регистрирайте колата в правилния областен град.
- Разни вещи на таблото / задното стъкло – милиционерски пропуск, инвалиден картон, стоп-палка, синя лампа…


Из http://www.kenanoff.com/

Мнението беше редактирано от freeqwerty: 18.11.10 - 19:44

0

#2
Потребителят е неактивен   Dataman 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 0
  • Регистриран: 03-June 13
  • Репутация: 2
  • Пол:Мъж
  • Град:София
Тва да става ВАЖНА тема моментално :Р
0

#3
Потребителят е неактивен   freeqwerty 

  • Депутат
  • Група: Потребители
  • Мнения: 3951
  • Регистриран: 02-September 06
  • Репутация: 29
  • Пол:Мъж
  • Град:София
Много яко нали.. :lol:
0

#4
Потребителят е неактивен   MPower 

  • BMW Performance
  • Група: Глобални
  • Мнения: 6174
  • Регистриран: 29-April 03
  • Репутация: 24
  • Град:М Кар
Готино е. :lol:
Публикувано изображение
0

#5
Потребителят е неактивен   arhistefka 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 4266
  • Регистриран: 08-August 04
  • Репутация: 848
  • Пол:Не казвам
  • Град:София
Прочетох първото.. за пешеходната пътека, та се сетих нещо. Приятел е по някаква работа в Ямбол... на някаква пешеходна пътека гледа, че има хора които искат да пресекат пътя. Той спира при което отзад два автомобила почват да му свирят, а хората които чакат да пресекат му правят знаци "минавай, минавай"... Явно се е позабавил още малко, защото от първата кола зад него почнали да викат " Аре карай бе кестен смотан..." :lol:

а пешеходците така и не посмели да минат...
СЕКУНДИТЕ СЕ ВЛАЧАТ, МИНУТИТЕ ПЪЛЗЯТ, ДНИТЕ СИ ВЪРВЯТ, МЕСЕЦИТЕ ТИЧАТ, ГОДИНИТЕ ЛЕТЯТ...
Memento vivere. Memento mori.

По-добре провален опит, отколкото пропуснат шанс...
0

#6
Потребителят е неактивен   escobar 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 197
  • Регистриран: 04-October 02
  • Репутация: 0
Хах, един познат от Австрия го гледах как смело пресича, щото пешеходецът винаги е с предимство... Като не ме слуша, стоя един месец с гипсирана ръка...
На Балканите всичко е любов, омраза и страст.
http://tits.dgd-bg.com - Фенсайт на циците
0

#7
Потребителят е неактивен   interkom 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 511
  • Регистриран: 02-October 04
  • Репутация: 0
  • Интереси:www.my-shop.biz
Ямбоооо е градъъъът :lol:
0

#8
Потребителят е неактивен   koeficiento 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 13977
  • Регистриран: 07-April 06
  • Репутация: 286
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Преглед на мнениеarhistefka, на Nov 18 2010, 21:14, каза:

Прочетох първото.. за пешеходната пътека, та се сетих нещо. Приятел е по някаква работа в Ямбол... на някаква пешеходна пътека гледа, че има хора които искат да пресекат пътя. Той спира при което отзад два автомобила почват да му свирят, а хората които чакат да пресекат му правят знаци "минавай, минавай"... Явно се е позабавил още малко, защото от първата кола зад него почнали да викат " Аре карай бе кестен смотан..." :lol:

а пешеходците така и не посмели да минат...


Хм, аз що съм чувал за Ямбол точно обратното? :lol:
[21:41:47] Samuel Ignatov: tva data.bg forumite sa golqma qma be
[21:41:54] Samuel Ignatov: samo otrepki vijdam
0

#9
Потребителят е неактивен   psirus 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 967
  • Регистриран: 04-February 06
  • Репутация: 237
Най - големите диваци са от Ямбол и Хасковско - Харманлийската област. Перник пасти да яде!
0

#10
Потребителят е неактивен   elipavlowa 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 135
  • Регистриран: 02-August 10
  • Репутация: 0
Хаха, май много тарикати се навъдиха.И въпреки всичко предпочитам да съм си балък :lol:
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят."
0

#11
Потребителят е неактивен   maniacar 

  • Seek And Destroy
  • Група: Глобални
  • Мнения: 18508
  • Регистриран: 20-May 03
  • Репутация: 836
  • Пол:Мъж
Много добре написано!

Цитат

Само Балък би се престроил преди кръстовище в лента, в която не е най-късата колона.

:lol: :lol:
Публикувано изображение
0

#12
Потребителят е активен   veskoconecto 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 989
  • Регистриран: 31-August 05
  • Репутация: 71
  • Пол:Мъж
Мисля че авторът е пропуснал едно много важно уточнение - където има трамвайна линия ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се кара по нея- Константин Величков, Дондуков, Шипченски проход, Михай Еминеску, Семинарията и тн :lol:
0

#13
Потребителят е неактивен   freeqwerty 

  • Депутат
  • Група: Потребители
  • Мнения: 3951
  • Регистриран: 02-September 06
  • Репутация: 29
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Преглед на мнениеveskoconecto, на Nov 19 2010, 12:55, каза:

Мисля че авторът е пропуснал едно много важно уточнение - където има трамвайна линия ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се кара по нея- Константин Величков, Дондуков, Шипченски проход, Михай Еминеску, Семинарията и тн :lol:



Защо, по Дондуков е разрешено да се кара по трамвайната линия.Почти винаги си минавам по нея и никой не ме е спирал,че съм в нарушение.Дори има,имаше (вече заличена) прекъсната осева линия,която ти позволява да преминеш по трамвайната релса.:lol:
0

#14
Потребителят е неактивен   MPower 

  • BMW Performance
  • Група: Глобални
  • Мнения: 6174
  • Регистриран: 29-April 03
  • Репутация: 24
  • Град:М Кар

Преглед на мнениеfreeqwerty, на Nov 28 2010, 19:51, каза:

Защо, по Дондуков е разрешено да се кара по трамвайната линия.Почти винаги си минавам по нея и никой не ме е спирал,че съм в нарушение.Дори има,имаше (вече заличена) прекъсната осева линия,която ти позволява да преминеш по трамвайната релса.:lol:

По трамайната линия е разрешено само изпреварване или заобикаляне. А не да си караш по нея колкото ти е кеф. :lol:
Публикувано изображение
0

#15
Потребителят е неактивен   freeqwerty 

  • Депутат
  • Група: Потребители
  • Мнения: 3951
  • Регистриран: 02-September 06
  • Репутация: 29
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Преглед на мнениеMPower, на Nov 28 2010, 18:56, каза:

По трамайната линия е разрешено само изпреварване или заобикаляне. А не да си караш по нея колкото ти е кеф. :lol:



Щом си казал... досега да бях 500 точки от книжката на червено,защото там има и камери,също и полицаи.Никой не ме е спирал,че карам по трамвайната линия.:lol::)
0

#16
Потребителят е неактивен   MPower 

  • BMW Performance
  • Група: Глобални
  • Мнения: 6174
  • Регистриран: 29-April 03
  • Репутация: 24
  • Град:М Кар

Преглед на мнениеfreeqwerty, на Nov 28 2010, 20:08, каза:

Щом си казал... досега да бях 500 точки от книжката на червено,защото там има и камери,също и полицаи.Никой не ме е спирал,че карам по трамвайната линия.:lol::)

Това, че никой не те е спирал, не значи, че е разрешено. :lol:
Публикувано изображение
0

#17
Потребителят е неактивен   satanism 

  • The Sentinel
  • Група: Потребители
  • Мнения: 7906
  • Регистриран: 24-November 04
  • Репутация: 548
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Преглед на мнениеfreeqwerty, на Nov 28 2010, 19:08, каза:

Щом си казал... досега да бях 500 точки от книжката на червено,защото там има и камери,също и полицаи.Никой не ме е спирал,че карам по трамвайната линия.:lol::)

Трамвайната линия е за трамваите принципно и никъде не е разрешено да караш по нея, разрешено е само да заобикаляш и изпреварваш по нея на маркираните за целта места
Друг е въпроса, че по Дондуков на южното платно аз на паветата не стъпвам, защото колата ми задира почти навсякъде отдолу по неравностите, ако карам с повече от 10....


Ама да има задръстване и тарикатеенето по трамвайната е страшна селяния....
'04 Alfa Romeo 156SW 2.4JTD 20V M-Jet - Injected with a poison! Публикувано изображение

Destruction leads to a very rough road but it also breeds creation...
0

#18
Потребителят е неактивен   CHOSI 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 11970
  • Регистриран: 13-June 04
  • Репутация: 1273
  • Град:Разлог
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ;) :lol: :evil2: :evil2: :evil2: :evil2: :evil2: :evil2: :evil2: :evil2: :evil2: :evil2:

Евала

Темата ВАЖНА

(и аз съм бил терикат кат малък ей :!: )
0

#19
Потребителят е активен   veskoconecto 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 989
  • Регистриран: 31-August 05
  • Репутация: 71
  • Пол:Мъж
Е, разбира се, че става дума за каране по трамвайната при задръстване. Под Дондуков имам предвид отсечката между Васил Левски и Кракра, там е асфалт, обаче много пречат колите, спрели около Английската. И все пак там карането по трамвайната за мен не е оправдано.
0

#20
Потребителят е неактивен   ruseff 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 1857
  • Регистриран: 19-December 08
  • Репутация: 657
Уууф, не знаете най-тарикатския номер.
Номера на "аканъ"тарикатите.
Видях го , и съм го наблюдавал много в североизточна България.

Караш си колата.Виждаш отпред , в ляво, Братчеда на тротоара или на платното.Свирваш му.
Спираш насредата на платното.Още по-добре на кръстовище.Отваряш "джама".Викваш му и свирваш няколко пъти.
- Ей , ш , Братчед!Ко прайш Ве ?Я Ила " а са видим!
Братчеда се обляга на рамката на вратата ти и с "Д"то си затваря и малкото останало от насрещната лента за движение.Ту се обляга с длан на колата , ту с лакет и си лафите.Твоята кола е запушила лентата за движение в твоята посока.

Събират се коли .Някои ти подават сигнал с клаксона.
0 /нула/ внимание.Лафите си с Братчеда.
Някои стават по-нетърпеливи.Започват да форсират моторите и да правят забележки.
Подаваш глава и им викаш .
-Къф Вий проблема Ве ей?Аааа , кво сте са разбибиткали.Момент Ве .Ей ся ш съ видим с Брътчеда и ....

Това е тарикат.Всички други са самозваници и кандидат тарикати.
:lol:
0

Споделете тази тема чрез:


  • (2 Страници) +
  • 1
  • 2
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Вие не може да отговаряте на тази тема

1 потребители четат тази тема
0 регистрирани потребители, 1 гости и 0 анонимни потребители


Data.BG e форум за дискусии. Data.BG не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Data.BG.

Close  Member Login