Форум

Data.BG Форуми: Има ли смисъл да се взима кола дизел за в БГ? - Data.BG Форуми

Прехвърляне към съдържание

  • (9 Страници) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Вие не може да отговаряте на тази тема

Има ли смисъл да се взима кола дизел за в БГ? Ако да - от колко хил. км?

#1
Потребителят е неактивен   superturismo 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 2011
  • Регистриран: 07-May 07
  • Репутация: 79
  • Пол:Мъж
Чувал съм, че дизелите имали по-скъпа поддръжка от бензините, което ако нямкой знае, няма да е лошо да разясни защо. За сметка на това пък харчат по-малко. Нафтата в БГ, доколкото съм чувал била гадна - запушвали се дюзи и т.н....

Та - задавам си въпроса - има ли смисъл да си взимаш дизел изобщо? И ако да - по колко хиляди км годишно трябва да изминаваш, за да си заслужава?

Въпросът ми е чисто финансов. Абстрахирайте се от това, да ли обичате да карате повече дизелови или бензинови коли.

П.П. Скоро май имаше такава тема, ама нещо търсачката нищо не намери...
.
0

#2
Потребителят е неактивен   veskoconecto 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 989
  • Регистриран: 31-August 05
  • Репутация: 71
  • Пол:Мъж
Дизелът се изплаща ако правиш поне по 20 000км годишно. Ако ще е дизел, то поне да е Common Rail, поне е нова технология и се води усъвършенствана на старата TDI-PD.

А че качеството на дизела в България е ужасяващо, е факт. Не че бензинът не го разреждат, но дизелът не знам какво го правят по бензиностанциите или от Лукойл, обаче е много зле. Половината ми познати с нови дизелови коли постоянно се оплакват от запушени дюзи, губене на мощност и тн.

За подръжката не мога да ти кажа, тъй като съм карал само бензинови коли, вероятно ще карам и такива занапред, но си зависи от марката и модела кола.
0

#3
Потребителят е неактивен   nedkov 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 114
  • Регистриран: 31-March 03
  • Репутация: 17
  • Град:Sofia
Защо човек който не е карал дизелова кола си позволява да дава мнение. Дизеловият агрегат 1. Има по дълаг живот от бензиновият 2. Разходът на гориво е ЗНАЧИТЕЛНО по малък. 3. Поддръжката не е по скъпа, най малко защото е по прост от бензиновият. 4. По надежден. 5. Съвременните дизелови двигатели нямат разлика при ускорение. 6. Задай си въпроса, защо всички скъпи коли ги правят дизелови и защо в магазина една и съща кола с бензинов и дизелов двигател дизеловата е по скъпа.
0

#4
Потребителят е неактивен   Bongolobil 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 83
  • Регистриран: 11-March 10
  • Репутация: 8
  • Пол:Мъж
  • Град:София
Действително поддръжката е по-скъпа.Друго предимство на бензина е, че можеш да сложиш LPG, което е по-евтино и от нафтата.А, инак нафтата е най-добра на ОМВ.Ако караш повечко ще ти се изплати дизелака, инак не е на далавера.
Ако всичко беше лесно, нямаше да ни е интересно.
0

#5
Потребителят е неактивен   buzpedsed 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 276
  • Регистриран: 03-July 08
  • Репутация: 0
Не забравяйте, че на Запад данъкът за дизела е 3 до 4 пъти по-висок. Щом там е така, скоро ще стане и у нас...

Мнението беше редактирано от buzpedsed: 01.06.10 - 09:13

0

#6
Потребителят е неактивен   tosharax 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 2365
  • Регистриран: 23-May 07
  • Репутация: 4
Точно миналата седмица гледах по top gear,че бензиновата
1.Е по-евтина
2.Има по-евтина поддръжка
3.И колкото да не ви се вярва-гори по-малко от дизеловата
Пича кара 2 Сузукита със напълно зареден резервоар по една и съща дестинация.Излезе,че бензиновото гори по-малко и върви повече.Ако намеря предаването в нета ще ви дам линк.

Мнението беше редактирано от tosharax: 01.06.10 - 09:35

0

#7
Потребителят е неактивен   Dataman 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 0
  • Регистриран: 03-June 13
  • Репутация: 3
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Преглед на мнениеtosharax, на Jun 1 2010, 10:34, каза:

Точно миналата седмица гледах по top gear,че бензиновата
1.Е по-евтина
2.Има по-евтина поддръжка
3.И колкото да не ви се вярва-гори по-малко от дизеловата
Пича кара 2 Сузукита със напълно зареден резервоар по една и съща дестинация.Излезе,че бензиновото гори по-малко и върви повече.Ако намеря предаването в нета ще ви дам линк.



много зависи от кола до кола и от двигател до двигател ... ако бензина ти гори 10/100 а дизела 8/100 то разлика няма понеже дизела е по-скъп от бензина. Отделно стига говорихте глупости че двигателите са по-елементарни и бла бла ... по елементарен е на трактор беларус от 70та година, днес дизеловите двигатели са достатъчно сложни и проблемни когато опре до проблем. Като се сетиш само колко "cc" държат дизеловите дюзи и колко бензиновите ... като се сетиш турбина и турбо пътища и още и още и още и още .... по никакъв начин не можете да ме убедите че ремонта на един дизелов агрегат е по-евтин от такъв на бензинов. Съвсем скоро един познат си вкара от Австрия Audi Q7 и 3.2 дизела и за 3 месеца в Бълхария му сдухаха дюзите заради некачествени горива в БГ ( не е наливал от "тайни" бензиностанций а само от шел и омв ) е кво да кажа ремонта струваше 25 000 лв !!!

дизелова кола единствено НОВА от магазина иначе не се знае на какво ще попадне човек а попадне ли на двигател с проблеми ремонта му излиза колко да си купи още една такава кола.

Мнението беше редактирано от omegaart: 01.06.10 - 10:03

0

#8
Потребителят е неактивен   kvakioh 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 3751
  • Регистриран: 19-November 05
  • Репутация: 32
  • Пол:Мъж
  • Град:Навън от България, няма начин
В БГ, а и в другите страни, дизелът все още е по-скъп като поддръжка от бензина...Освен ако не правиш, вече казаха над 20-30, за някои определени модели и над 35 хил. км.
Иначе в БГ дизелът има повечко парафин, цетановото му число е доста променливо, с редовна смяна на филтрите става ОК...
Иначе добър и доста изгоден вариант са чистите атмосферни дизели, примерно 1.5 или 1.7 на Опел, 1.7 и 1.9 SDI на групата VW, SEat...тъй като те са простички двигатели, с малко претенции. Друг е въпросът за какви коли говориме. Примерно Сеат Ароса 1.7 SDI е отлична кола за София- малка, компактна, върви добре, харчи малко. Малко е старичка вече, но ако се намери добра бройка, е супер.
Малко по-модерният 1.7 DTi на Опел, често слаган на Астра е доста проблемен, муден и недобър за големината на този автомобил. Но пък 1.7 за Корса, само му се сменя проблемния термостат, 1-2 уплътнения на мастото, оригинален филтър за горивото и си е ОК.
Polymer engineer, presenter, researcher.
Nokia 6760 slide 8Gb
Laptop, nettop, Fifi
0

#9
Потребителят е неактивен   satanism 

  • The Sentinel
  • Група: Потребители
  • Мнения: 7949
  • Регистриран: 24-November 04
  • Репутация: 556
  • Пол:Мъж
  • Град:София
Дизела е по-скъп само ако правиш турбо, нафтова помпа или дюзи...което не би трябвало да правиш....
'04 Alfa Romeo 156SW 2.4JTD 20V M-Jet - Injected with a poison! Публикувано изображение

Destruction leads to a very rough road but it also breeds creation...
0

#10
Потребителят е неактивен   Dataman 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 0
  • Регистриран: 03-June 13
  • Репутация: 3
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Преглед на мнениеsatanism, на Jun 1 2010, 11:36, каза:

Дизела е по-скъп само ако правиш турбо, нафтова помпа или дюзи...което не би трябвало да правиш....



турбо няма как да не правиш , рано или късно идва момент за ремонт :lol:

нафтова помпа и дюзи в БГ също е често срещано да се правят. Сега се сетих за един познат с C5 2.2hdi много приятен дизел направо е супер ... обаче дойде време за дюзи 2-3 години в БГ с наще горива и сега е за дюзи. Като или ако разбере ще споделя колко е струвал ремонта :lol:
0

#11
Потребителят е неактивен   sersem 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 1482
  • Регистриран: 03-August 03
  • Репутация: 7
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленградъ
  • Интереси:интересни
Въпроса ти е чисто финансов, но няма общовалиден отговор.

За семейна кола ползваме Xsara Picasso 2.0HDi 90cv, имаме го от 2006-та внос от Италия водеше се на 113 000км, тук са му навъртяни около 75 000км.
Освен смяна на консумативи и една дампферна шайба за 360лв друго нищо не се е налагало за мотора, така че освен по-честата смяна на консумативи спрямо бензиновите, не виждам с какво е излезнал по-скъп.
За следващия зимен сезон ще се купува акумулатор който ще е по-скъп да, но не се сменят всяка година все пак.

Ще си купувам кола след месец-два, ще имам поне 1500км всеки месец предимно извънградско, така че бензин на бензин ще ми идва прекалено скъпо, въпроса опира до това дали да е дизел или бензин с ГИ.
Насочил съм се към Citroen Xsara примерно, с 1.6 16V харчи 5.5 извънградско по каталог, с 2.0HDI е 4.2л/100.
При сегашните цени 1500км ще са 180лв на бензин 140 на дизел и 100 с газ (ако е + 0.5л отгоре спрямо бензина), и това е при каталожните разходи за извънградско.
В реалния живот разходите ще са по-високи, но нафтата ще продължава да е по-евтина от бензина, а газта да избива рибата, защото все е горе-долу на половината на цената на бензина.
Има и още нещо - за един студент факта, че с джобни пари можеш да заредиш газ е по-голям плюс от чисто паричния му аспект, полезно е.

Мнението беше редактирано от sersem: 01.06.10 - 11:26

Публикувано изображение
0

#12
Потребителят е неактивен   tosharax 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 2365
  • Регистриран: 23-May 07
  • Репутация: 4
Ето.Във Fifth Gear беше,грешката е моя:
http://www.youtube.c...h?v=plST-A7Fzxo
0

#13
Потребителят е неактивен   DrMinev 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 31
  • Регистриран: 07-October 09
  • Репутация: 1
Имаш ли познати които да дават нафта на черно ? Ако да нз кво се чудиш.Взимаш едно тди 90/110к.с. и газ.Ще ти харчи 5/6 извънградско. 5/6 по 1.40/50 7/8 лева на 100км.а градко...10/11 лева за 100км.
0

#14
Потребителят е неактивен   shek0 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 202
  • Регистриран: 16-December 09
  • Репутация: 14
@sersem , мойта Ксара 1.8и 90к.с. дава 6-6.2/100 извънградско . 16 16в мисля , че е 115 коне , но пък е по-нов.. може и да слезне до 5.5 , но малко трудно... Иначе според мен си заслужава дизелов автомобил - имах Пежо 306 , седан , 1.9тди и хем вървеше повече от Ксарата , хем гореше по-малко , а и намирах нафта за по 70-80 стротинки :lol:
0

#15
Потребителят е неактивен   sersem 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 1482
  • Регистриран: 03-August 03
  • Репутация: 7
  • Пол:Мъж
  • Град:Свиленградъ
  • Интереси:интересни
shek0 по каталог на твоята й дават 6.2 извънградско, тъй че всичко е точно.
1.6 16V е 109 коня и е по-нов, а и вече имаме една Xsara та затова съм се насочил натам :lol:
Може и Xantia де, просто не знам дали ще намеря добра, но това е за другата тема вече.

Старите дизели са и доста гъвкави - могат да горят трансформаторно масло... или олио през лятото, каквото попадне :lol:
Публикувано изображение
0

#16
Потребителят е неактивен   smalltownboy 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 1775
  • Регистриран: 09-January 06
  • Репутация: 69
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Събирам кибрити
купете си една 308 и да се отвозите. Не харчи грам а и ако си намирате нафта на 1,40 ще е пей сърце. За поддръжката вече не искам да коментирам.
Публикувано изображение
0

#17
Потребителят е неактивен   satanism 

  • The Sentinel
  • Група: Потребители
  • Мнения: 7949
  • Регистриран: 24-November 04
  • Репутация: 556
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Преглед на мнениеsmalltownboy, на Jun 1 2010, 18:43, каза:

купете си една 308 и да се отвозите. Не харчи грам а и ако си намирате нафта на 1,40 ще е пей сърце. За поддръжката вече не искам да коментирам.

Тая нафта за трактори за отрицалтелно време ще е*е мамата на 308-цата....
'04 Alfa Romeo 156SW 2.4JTD 20V M-Jet - Injected with a poison! Публикувано изображение

Destruction leads to a very rough road but it also breeds creation...
0

#18
Потребителят е неактивен   sxi 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 602
  • Регистриран: 16-November 05
  • Репутация: 21
  • Пол:Мъж
  • Град:в осмака
аз бях пред същата дилема, с разликата че карам предимно градско взех дизел и сега съжелявам , от "икономията" на нафтата само докато избия турбото трябва да карам 5 години сигурно :lol:
gt-r
0

#19
Потребителят е неактивен   veskoconecto 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 989
  • Регистриран: 31-August 05
  • Репутация: 71
  • Пол:Мъж
Вие с тая евтина нафта ще изкарате на новите дизеляци точно 3-4 месеца и после ще съжалявате горчиво. Още повече като (ако) знаете тази нафта колко е "нафта". На нея могат да карат безпроблемно единствено Голф 2, 3, стари Астри и Вектри от 90-те, Пасати 2-ки и малко по-нови и тн возила от 90-те години.
0

#20
Потребителят е неактивен   veshev 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 1053
  • Регистриран: 20-October 06
  • Репутация: 29
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
Ако взимаш дизел - взимай чист. Караш с всякаква нафта и по-малко и влияе по-некачествената нафта. Иначе тези HDI-та, SDI-та, TDI-та много трябва да се внимава какво се сипва и по-добре да не се пробва с "тракторни" нафти, защото после ремонта е жесток...
Иначе аз имам Нисан 2,0 D на извън градско ми харчи по-малко от 5,5/100 натоварена и без да я жаля. Зимата няма проблеми с палене и работа на двигателя, в дъжд няма да прекъсва от мокри стари кабели и може и още предимства да се изреждат...
0

Споделете тази тема чрез:


  • (9 Страници) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Последна »
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Вие не може да отговаряте на тази тема

1 потребители четат тази тема
0 регистрирани потребители, 1 гости и 0 анонимни потребители


Data.BG e форум за дискусии. Data.BG не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Data.BG.

Close  Member Login