Форум

Data.BG Форуми: ВАЖНО: Какво да гледаме при покупка на автомобил !!! - Data.BG Форуми

Прехвърляне към съдържание

  • (3 Страници) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Вие не може да отговаряте на тази тема

ВАЖНО: Какво да гледаме при покупка на автомобил !!!

#1
Потребителят е неактивен   grupirovkatad 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 177
  • Регистриран: 08-May 06
  • Репутация: 11
  • Град:Пловдив !
ВАЖНО: Какво да гледаме при покупка на автомобил !!!

1. Екстериор

Блясък на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола ,не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!

Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лаистни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак.Тъй като масово примерно уплатнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях.Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на граница със стария такъв.

"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.

Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета,) ,ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен бъдете сигурни ,че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид.Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лака ви след някой друг месец ще започне да се люпи......

Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Клекнете пред колата така, че под най малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението)
Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи.заводските ламарини са идеално прави!
Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!

Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар

Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник) нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!

Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар то вероятно са лепени и си им личи или изобщо липсват

Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.

Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.

Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете дали има следи от камъчета ,вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най вероятно е пребоядисвана предницата)

Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа за в бъдеще

Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).
Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!

Ръжда.....
.....Търсете навсякъде за да ви е спокойна главата, имайте предвид, че дори аудитата гният, но само ако са удряни!
Гледайте праговете, ръбовете на вратите,ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и надигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!

За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата.За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата. (Специално за Ауди тук във форума винаги ще ви кажат)



2.Интериор

Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.
Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!

Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата)
Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.

Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж ,а:
колани, волан, ск.лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.

Коланите при упъване трябва да се връщат бързо ,а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския)
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част ,която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце.Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Скоростният лост носи същите белези на захабяване както тези на волана, вижте и неговата кожичка.
Педалите и по точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания.Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата
Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.

Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите малките черни болтчета с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено), за сравнение погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан механичния километраж.

Естествено проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!!!!!
Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Примерно един мой близък като си купуваше колата се оказа, че ел.стъклото на шофьорс. врата не работи и при отваряне на вратата видяхме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото и стъклото беше подпряно с парче дъска!!!!!!)

Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!!

Проверете парното дали духа топло , може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно, проверете и климатика дали изтудява въздуха или просто духа!
Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача

При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборот волана за евентуални луфтове.


3. Двигател

Капакът си го отвярате вие за да сте сигурни, че не е направена някоя магария от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говориме, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма!

Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!!) за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.

Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи
Заслушайте се в звука и работата на двигателя
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене ,свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци
Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте в вълничките по повърхността на течноста, колкото са по малко толкова по-добре работи двигателя.
тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.

Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър.Някой който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!

Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно)

Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!!
Това е много важно!!!!!
Ако духа бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи.Не трябва да има такива!!!!
ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.

Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!

Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!
По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.
Изобщо ако продавача много се дърпа и не иска да прави това които му предлагате включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (щото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) ,му кажете Чао и отидете при друга кола.

Ослушайте се за работата на бензиновата помпа.Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата.Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно значи е тръгнала!

Хидравликата на волана може да я натоварите като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек

!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!

Задължително правите компютърна диагностика (15-30лв)
Там ще ви проверят работата на свещи, ламбда сонди, кабели и на двигателя като цяло.Неща които няма как да разберете дали работят добре!
Компресия?

Ауспуховата система се проверява за пробойни, като на работещ на празен ход двигател с ръка запушите изходната тръба/и - ако двигателя започне да глъхне всичко е наред, ако обаче не си промени работата значи има дупка някъде!


4.Ходова част

Загледайте предните гуми за издевателства на авто-джамбазите преди продажба (въртене на гуми и оттам тормоз на двигателя и ходовата част)
повърхността на грайферите трябва да е гладка независимо колко са износени гумите ,не трябва да са накъсани или да имат малки назъбвания това говори, че са въртяни здраво по асфалта.

Сложете по един крак странично върху горната част на гумите и ги натиснете към купето без да си вдигате крака от тях, не трябва да има луфтове, това говори за разбити лагери!

Вижте спирачните дискове ако това е възможно, не трябва да имат ръб в края си спрямо страницата им, не трябва също така да са на "коловози" по гладката си част."Коловозите" се получават когато е карано до край с накладките и започне метала да трие по дисковете, така дори и да смените накладките те ще придобият формата на дисковете и спирачките няма да са оптимално ефективни.

Внимателно загледайте разтоянието което има пред и след гумата до калника, трябва да е симетрично сравнете го и с другите гуми.
Така може да забележите по-големи удари и изкривявания по шасито
(по малките ще ви ги кажат след реглаж на предницата)

ПОКАРАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЛАТА ПОНЕ 10км......
.....След това задължително хвърлете едно око пак на двигателя и се огледайте за течове, който са били предварително измити с пароструйката, гледайте около всички гарнитури и семеринги, хидравличната помпа и др.

Изредете всички скорости, следете за евентуални придърпвания и спадове в мощността
Засилете поне с 80/100км/ч. пуснете по-инерция и се заслушайте за съмнителни свирещи звуци (лагери, диференциал)
Натиснете по-рязко спирачките от 100км/ч до окончателното спиране на автомобила....
...Колата не трябва да носи на една страна по-време на спирането или да претриса.
Първото говори за неизправни спирачки, а второто за износени и покривени спирачни дискове.

По време на движение (примерно 60км/ч.) по равен и прав път свалете ръце от волана, колата трябва да запази зададената треактория ,а не трябва да носи наляво или на дясно, това говори за нарушена геометрия.Може нещата да опират само до реглаж на предния мост, но може и да е резултат от сериозен удар!!!И в двата случая говориме за немърливост на предния собственик

Вижте скоростния лост дали има луфтове.
Изключете от скорост (неутрална) и го бутайте от крайно ляво до крайно дясно положение (не да вкл. на скорост) и усетете дали по целия си ход има съпротивление на пружина или в средата има свободен ход.Това говори за поразбити скоростни водачи.

Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)
Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....
...ако колата изгасне-Добре!
ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.
Направете същата процедура и на 2-ра скорост!
Това е тест за напълно свършен съединител!

Проверете за износени карета/полуоски!
Отидете с колата на място където спокойно можете да въртите колата в кръг.
На пълно завъртян волан описвайте кръгове (един кръг наляво ,един на дясно) на 1 скорост, ако се чува чаткане/тропане откъм предните гуми значи са за смяна.
Може и да го усетите и на завой при нормална обстановка на 1-ва скорост, но теста е по сигурен.

Проверка амортисьори.
Най-сигурно е на Шок-тестер.Правят го в фирма D&N -безплатен е!
Иначе за по тежките коли: минете през дупка или "спящ полицай" с предницата и ако усетите неприятно полюшкване на предницата което продължава повече от секунда значи амортисьорите са за смяна.
За по-леките коли: натиснете предницата/задницата на колата с цялата си тежест върху амортисьора (калника) и отпуснете рязко, не трябва да има полюшквания до окончателното спиране.Читавият амортисьор не допуска това!

5.След покупката

Хора, задължително ПРЕДИ покупката на даден автомобил си сметнете следните КОНСУМАТИВИ:
-двигателно масло
-Ангренажен ремък(+труда по смяната!)
-Ангренажна ролка
-обслужващ ремък
-въздушен филтър
-маслен филтър
-горивен филтър

Сумата на гореизброените консумативи, задължително трябва да я имате!!!!
Смяната на консумативите е задължителна!!!
+ минимум 200-500лв за допълнителни нужди (свещи, накладки, акумулатор, гуми, антифриз, спирачна течност ,др.)

Желателно е да си смените и тези неща за да имате кола на която можете да разчитате!!!!

Консумативите (и другите части) винаги ги купувайте от сигурни магазини, драснете някой ред в интернет и вижте кой е вносител на даден продукт и купете от него, дори и малко по-скъпо да ви излезе, по този начин намалявате риска от ментета.

Двигателното масло не е толкова важно какъв визкозитет ще има (15W-40 или 10W-40 и т.н.) и каква марка е ,по-важното е да отговаря на маслоспецификациите на завода производител!!!!

Никога Не подценявайте ролята на масления филтър, той е почти толкова важен колкото маслото, сменя се заедно с маслото!!!!
Филтър без клапи/с по-малко клапи/ по-малък капацитет, обесмисля до голяма степен налятото хубаво масло и става опасен за работата на двигателя!!!


Антифризът също трябва да отговаря на съответни норми, за да сте сигурни, че охладителната с-ма ще функционира оптимално.Не си мислете, че евтин антифриз или по-лошото с вода нещата са същите.Антифризът освен специфично охлаждащо действие (по-добро от това на чистата вода) има и почистващо и смазващо действие.Трябва да е по съответните норми зададени от производителя, за да не наруши частите с които контактува (пласмаса, алуминий, други метали и смески)
Затова помагат и цветовете на антифриза

Не купувайте по-голям акумулатор от предписания, няма смисъл тъй като алтернаторът няма да може да го зареде на максимум и така или иначе ще имате същият разполагаем капацитет и един разреден акумулатор!

Не пренебрегвайте спирачната течност (сменя се на около 2-3 г.)
Не пренебрегвайте накладките (купувайте само на известни фирми, не лепете феродо)
Не пренебрегвайте гумите, това е инвестиция която наистина си заслужава всеки даден лев, колата ви независимо колко системи за сигурност има, независимо колко нова е и мощна, независимо от марката й контактува с пътя единствено с гумите си!!!!
Замислете се над това, преди да решите, че музиката или летите джанти са по необходими от НОВИ гуми!!!!!

Не поставяйте по-големи или по-малки бушони от предписаните!!!
Нарушавате защитата на ел.системата и може да имате сериозни проблеми.

Преглеждайте често и сменяйте прокъсаните маншони на полуоските/каретата, защото един маншон струва 10-15лв и незямяната му с нов води неменуемо до ремонт за 10 пъти по-голяма сума.

Принципно не е хубаво да се слагат по-високи/по-ниски гуми от предписаните, защото това се отразява на достоверноста на данните получавани от скоростомера и километража.
Ако се сменят височините на гумите или цолажа на джантите гледайте като радиус да са еднакви (гума+джанта).

Следете за правилно напомпани гуми.Прекалено напомпаната или спадната гума няма оптимален контакт с пътя.
Информация за това на колко атмосфери трябва да се помпат гумите може да намерите обикновено на малка лепенка около шофьорската врата или от вътрешната страна на капачето на резервоара и др.места.

Ако ви изгори крушка по таблото и решите да я сменяте, задължително вижте на изгорялата колко вата е и си купете същата.Не слагайте по-мощни крушки ,защото много често водят до стопяване на пластмасите около тях.


Естествено това са само съвети ,сигурно са малко колите покриващи тези изисквания, но ако някой намери такава кола да му е честита :lol:


Важна тема.
MPower

7

#2
Потребителят е неактивен   ujhgdsuyhgasuyft 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 4024
  • Регистриран: 23-August 06
  • Репутация: 346
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
Ти ли си го писал всичкото това ? Ако е така - браво, много хора имат нужда от нещо подобно :lol:
Driving: Mercedes-Benz C-classe sport coupe.
0

#3
Потребителят е неактивен   Dataman 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 0
  • Регистриран: 03-June 13
  • Репутация: 3
  • Пол:Мъж
  • Град:София
Евалата за труда ....

п.с. прилича ми на една тема от форума на ауди.
0

#4
Потребителят е неактивен   vankoitoni 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 188
  • Регистриран: 09-April 06
  • Репутация: 0
Евала...много полезна и актуална тема :lol:
Това го има във всеки авто форум...но няма значение кой го е писал, важното е да е полезно :lol:
0

#5
Потребителят е неактивен   grupirovkatad 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 177
  • Регистриран: 08-May 06
  • Репутация: 11
  • Град:Пловдив !

omegaart каза:

Евалата за труда ....

п.с. прилича ми на една тема от форума на ауди.

Аз я взех от форума на Хонда,а форума на Хонда са я взели от форума на Ауди - верижна реакция :lol:
Определено информацията е доста полезна,но ако спазваме всичките тези препоръки трудно ще си закупим автомобил втора употреба :lol:
1

#6
Потребителят е неактивен   pepiiliev 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 143
  • Регистриран: 05-February 06
  • Репутация: 0
  • Град:София, ама искам в Лондон!!!
Много добра тема! Според мен трябва да е важна тема! :lol:
0

#7
Потребителят е неактивен   superturismo 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 2011
  • Регистриран: 07-May 07
  • Репутация: 79
  • Пол:Мъж

pepiiliev каза:

Много добра тема! Според мен трябва да е важна тема! :lol:



+1
.
0

#8
Потребителят е неактивен   spraymaster 

  • SE Army
  • Група: Потребители
  • Мнения: 1142
  • Регистриран: 08-January 06
  • Репутация: 23
Дано стане важна! Така много хора ще избегнат боклуците!

Old school DB2020
Actual DB3350 (A2)
0

#9
Потребителят е неактивен   furnace 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 961
  • Регистриран: 02-December 04
  • Репутация: 0
  • Град:Beyond the Power of Dreams
Тези писания за не знам кой път се пускат :lol:
!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
Това не е точно така. Саждите в ауспуха понякога не могат да се изтрият с пръсти, но това не винаги означава, че двигателят гори масло. Имаше и някакви писания за капачката на маслото и някакви въздушни течения по мой спомен точно в тези писания- и това не е точно така. Изобщо проблемен двигател, на който е доливано масло и никога не е сменяно, няма как да се познае дори при диагностика без да се отвори картерът. Времето си показва. Двигател, износен и наблъскан с добавки, които го карат да корозира, също не може да бъде разпознат. И там времето показва. Удряна кола също не винаги може да се познае. Само добро разшифроване на комп. диагностика ще покаже истината, но отново не може да е 100% сигурно. Интериорът е критерии, но не кой знае какъв. За пример- често се дават машинките на коланите. Ако се прибират бавно, колата е много карана. Не е точно така- ако са прашасали също се скапват. Разни износвания по волана. Ами- зависи от кого е карана колата. Ако е от жена, козметичните продукти доста скапват пластмасата и я белят. Съединител също не може да се познае, ако не се разглоби. Може да не приплъзва, но да е на границата. Всякакви помпи също може да се изрядни, но всичко да сдаде багажа след 5-10к км. Всичко е въпрос на късмет. Моят съвет е да се купуват коли със сервизни книжки и задължително след диагностика.
0

#10
Потребителят е неактивен   pepiiliev 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 143
  • Регистриран: 05-February 06
  • Репутация: 0
  • Град:София, ама искам в Лондон!!!

furnace каза:

...Моят съвет е да се купуват коли със сервизни книжки и задължително след диагностика.


Вече и много сервизни книжки се подправят и много трудно се познават! :lol:
0

#11
Потребителят е неактивен   godlikeme 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 59
  • Регистриран: 24-January 06
  • Репутация: 0
Къде се продават коли отговарящи на всички тези изисквания?
0

#12
Потребителят е неактивен   dimitarak 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 964
  • Регистриран: 15-November 07
  • Репутация: 50

godlikeme каза:

Къде се продават коли отговарящи на всички тези изисквания?


Най-добрите употребявани коли са back buy от официалните вносители. Това обикновено са коли върнати от лизинг с току що изтекла гаранция или пък такива с изтекъл лизинг и подменени за по-новия модел. Колите са подържани само в сервиза на вносителя и документацията им е водена изрядно. Проблем е единствено, че са по скъпи
0

#13
Потребителят е неактивен   gps 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 25
  • Регистриран: 06-November 03
  • Репутация: 0
Стеашно полезна тема ще ми трябва!
0

#14
Потребителят е неактивен   streetdog 

  • Data.BG Приятел
  • Група: Потребители
  • Мнения: 8179
  • Регистриран: 03-February 03
  • Репутация: 338
  • Пол:Мъж
  • Град:Ф Кенефа !!!
http://forums.data.bg/index.php?showtopic=1438...%E4% E8%E7%E5%EB


Ей тука аз още преди година съм писал, ама темата ми се е забравила


Цитат

В този пост ще се опитам малко или много да помогна на хората, които се интересуват от закупуването на дизел автомобили. Имайте предвид обаче, че перфектни коли втора употреба няма(или поне трудно се намират). Въпреки това ето някои нещата, които са препоръчителни да се проверят.

* Много шофьори проверяват дизела по способността му да пали в студено време. Това наистина е показателно до известна степен, но много често проблема може да е в изгорели подгряващи свещи, така че не разчитайте само на това. Все пак ако запали при отрицателна температура от първия път - това е добър знак. Ако ли не - не се отчайвайте поне докато не проверите въпросните подгряващи елементи

* Щом запалите двигателя развийте и извадете щеката на двигателя. Не би трябвало да пръска и да излиза въздух. Повторете процедурата, но при топъл двигател. Ако помирисвате изгорели газове и пръска масло - имайте предвид, че нещо по двигателя не е наред.

* Извадете щеката и вижте цвета на маслото. То трябва да черно. Ако има други цветни отенъци и прашинки не е препоръчително да купувате колата. Те обикновено са символ за наличието на вода, която определено не трябва да е там. Капнете капка от маслото върху някоя гладка повърхност(като стъкло или дори и нокът, ако маслото не е горещо) и след това размажете добре капката с чист парцал. Не трябва да усещате никакви драскотини при размазване. Ако има присадки и маслото е прекалено гъсто се откажете от колата.

* След тези процедури отидете до ауспуха. Димът не трябва да има почти никакъв цвят. Ако дима е прекалено бял огледа можете да го спрете на момента, защото той е признак, че колата гори антифриз. Без значение дали е спукана глава или просто издухана гарнитура - отстраняването му става с отваряне на двигателя, което от своя страна означава излишни проблеми. Ако пушека е черен - това означава че колата гори масло. С 2 думи - бягайте.

* Необходимо е да видите как се изгарянията, когато се подаде газ - помолете някой да отиде и да натисне педала. Като стигне 2000-3000 оборота му кажете да задържи. Нормално е пушека отначало да си смени цвета, но до няколко секунди трябва да стане отново полупрозрачен. Ако не стане знайте, че проблема би могъл да е доста сериозен - горивна помпа.

* Сложете си ръката или нещо друго ако не искате да се омирисвате пред ауспуха. Нормално е да усещате газовете, които излизат. След това помолете някой да подаде газ и да пусне педала рязко. Ще усетите по-силна струя, но при падане на оборотите не трябва да усетите всмукване. Ако го усетите, това е признак на проблем с изпускателните клапани.

* Много хора познават двигателя по слух. Той трябва да работи равномерно без да мени обороти, без да грачи и без да тресе. Шума от дизелов двигател се познава сравнително лесно. Някои раздрънкани стари дизелови автомобили тресат по време на работа. Това може да е признак за проблем с дюзите, разминаване на впръскването с частици от секундата и т.н. В общи линии не е добре. Избягвайте взимане даване с двигатели, които тресат чувствително.

* Добре известно е, че дизеловата кола, запали ли се веднъж, няма гаснене. Би могла да тръгне и без да подавате газ. За целта проверете. Също така добрия дизел би трябвало да може да тръгне на втора, дори на трета(ако не е натоварена колата). Не е лошо да направите няколко упражнения преди това на друг здрав дизелов автомобил, за да усетите по-добре тръгването.

* След като направите всичко това, отидете на сервиз за диагностика в сервиз, на който имате доверие. Там майсторите би трябвало да разбират повече от мен и ще ви обяснят дали дадената кола си струва да се купува, след като замерят компресията и тестват двигателя.

* Въпреки че в общи линии диагностиката на двигателя е приключила, не подценявайте и ходовата част и т.н неща, които нямат общо със самия двигател и чийто ремонт е на стойност, не по-малка от тази на ремонта на двигателя. Ако не разбирате най-добре отидете на сервиз, където разбират. Отидете при някой, който може да прегледа и геометрията на автомобила. Ще е много неприятно, ако колата е блъскана и постоянно ви носи. Не че не се оправя, но няма смисъл да си навличате проблеми. Имайте предвид, че носенето ако го има, може и да е от гуми, рейка, и какво ли още не.


Единствения начин да се провери цялостно двигателя е да се отвори. Което очевидно няма как да стане.
Успех :lol:

<img src="http://img23.imageshack.us/img23/4379/podpisfjp.jpg" border="0" class="linked-sig-image" />


<b>Не е важно кой как гласува; важно е кой брои бюлетините.
FORTES FORTUNA IUVAT
War does not determine who is right - only who is left</b>

<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->< b>Предлагам уроци по италиански език
0886109876</b><!--colorc--></span>< !--/colorc-->
0

#15
Потребителят е неактивен   amdatlon 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 440
  • Регистриран: 01-December 05
  • Репутация: 0

furnace каза:

Тези писания за не знам кой път се пускат :lol:
!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
Това не е точно така. Саждите в ауспуха понякога не могат да се изтрият с пръсти, но това не винаги означава, че двигателят гори масло. Имаше и някакви писания за капачката на маслото и някакви въздушни течения по мой спомен точно в тези писания- и това не е точно така. Изобщо проблемен двигател, на който е доливано масло и никога не е сменяно, няма как да се познае дори при диагностика без да се отвори картерът. Времето си показва. Двигател, износен и наблъскан с добавки, които го карат да корозира, също не може да бъде разпознат. И там времето показва. Удряна кола също не винаги може да се познае. Само добро разшифроване на комп. диагностика ще покаже истината, но отново не може да е 100% сигурно. Интериорът е критерии, но не кой знае какъв. За пример- често се дават машинките на коланите. Ако се прибират бавно, колата е много карана. Не е точно така- ако са прашасали също се скапват. Разни износвания по волана. Ами- зависи от кого е карана колата. Ако е от жена, козметичните продукти доста скапват пластмасата и я белят. Съединител също не може да се познае, ако не се разглоби. Може да не приплъзва, но да е на границата. Всякакви помпи също може да се изрядни, но всичко да сдаде багажа след 5-10к км. Всичко е въпрос на късмет. Моят съвет е да се купуват коли със сервизни книжки и задължително след диагностика.



Псулютно вярно :lol:
0

#16
Потребителят е неактивен   SpeedLink 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 3102
  • Регистриран: 30-July 05
  • Репутация: 110
  • Град:Sofia
Тази статия я има на доста места в интернет.
Добре беше автора на темата да сложил линк към източник.
Така темата направена с copy/pastе хич не е добре.
Иначе информацията си е доста полезна.
0

#17
Потребителят е неактивен   debelin 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 2934
  • Регистриран: 28-July 06
  • Репутация: 13
  • Град:В сърцето на всяка филия
Браво колеги! :lol:
http://filoproject.eu/ - top level protection for your Blackberry device!
0

#18
Потребителят е неактивен   krassimir 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 59
  • Регистриран: 27-March 03
  • Репутация: 0
  • Град:София

pepiiliev каза:

furnace каза:

...Моят съвет е да се купуват коли със сервизни книжки и задължително след диагностика.


Вече и много сервизни книжки се подправят и много трудно се познават! :lol:


Така е :lol: Преди време ми бяха откраднали джипа след като се намери.. вътре имаше сервизна книжка, лепенки за смяна на маслото ( маслото и филтрите не бяха пипани.... знам какви филтри слагах.. а маслото си изгжледаше на километрите...)м още повече докато чаках веднъж в ЧЕЗ, говорих с едни джамбази от Горубляне и те казаха... така сме ги надрусали с добавки, че дори в оторизиран сервиз двигателя ще изглежда като нов... за следващите 1000км. :lol: :lol:
0

#19
Потребителят е неактивен   viiipeer 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 1342
  • Регистриран: 29-December 05
  • Репутация: 14
Всичко хубаво,ама как всички тези изброени неща,ще може да ги направиш в автосалон?!?
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Asus M4A77TD Pro | AMD Phenon II X2 545 | Cooler Master Hyper 212 Plus | 2 x 2GB DDR3-1333 A-DATA | WD 640 GB Caviar Black 7200 SATA II 32 MB Cache | SAPPHIRE HD 4770 512 MB GDDR5 | Foxconn 420W |

OS: Windows 7 Professional x64 SP1
0

#20
Потребителят е неактивен   SpeedLink 

  • Група: Потребители
  • Мнения: 3102
  • Регистриран: 30-July 05
  • Репутация: 110
  • Град:Sofia
Днес докато си цъках из нета намерих още една полезна статия на същата тема:
Изходни данни:
Дилърска кола или "от човек".
Риск - минимален (т.е. да не подведе поне половин година).
Време - ограничено (трябва да се търси работа/да се работи/т.н.).
Въведение

Не е така страшен дявола както го рисуват.
Гледай право в очите на дилъра и то умно.
Основна част

Външен оглед.
Врати! Добре ли се затварят. Ако някъде нещо е "повело" при удар или при ремонт - вратите са първия (понякога последния) индикатор. (2 бала ако нищо лошо няма)
Същата беда с капака (hood) и задната врата/багажника (ако ги има). Особено внимание обръщаме на отворите и фугите. (2 бала)
Отгъваме (смело и с горящ поглед) едно от гумените уплътнения на прозореца/капака или другаде. Гледаме цвета на боята. Боята трябва да съвпада по цвят. Това е важно, тъй като боядисването в щатите струва стотинки и качеството съответства (това не отнася за баровските "стари" коли, които обикновено са боядисани съвестно. Но тях не може и да купите на пристигане). (1 бал)
Качество на стъклата (0.5 бала). Смяна на предното - от 150 до 300 долара.
Ако сме набрали 0 бала - показваме интернационалния жест на дилъра за тази кола - по-нататъшното раглеждане има малко смисъл. Ако има 5 бала вървим нататък.

Под капака
Без да отваряме капака заставаме на колене/лягаме настрани (предварително подлагайки вестник - с което убиваме дилъра съвсем) и поглеждаме под колата отпред. Виждаме:
черно, мръсно и в масло (-5 бала)
сиво и мръсно, но сухо (-1 бал)
чисто и сияе (5 бала)
Поглеждаме (без да ставаме) колелата отвътре. Виждаме:
окъсани някакви омазани уплътнения (CV boot) (-3 бала) това за предно-задвижваните. За задно-задвижваните по принип е все тая.
мръсно, но не скъсано (0 бала)
чисто и не е скъсано (3 бала)
Поглеждаме и гумите
износени на "облаци", несиметрично или неравномерно (-3 бала). Предницата ще има нужда от реглаж/амортисьори/нови гуми...
износени, но равно навсякъде (0 бала)
наред са (3 бала)
Ставаме и отваряме капака.
мръсно и замаслено всичко и навсякъде (Затваряме капака, показваме жест)
чисто и измито, но нахлуват смътни подозрения (Ще правим тестдрайв)
не е чисто и не е мръсно, вижда се че не са мили (Започваме да гледаме внимателно)
Вадим клечката за масло (хе, това мисля прави всеки купувач). Ако не я намерим - теглим всичко, което по външен вид може да се дърпа (всякакви капачки и т.н.) Дилъра ще върне всичко на място. ВНИМАТЕЛНО РАЗГЛЕЖДАМЕ края на клечката.
нещо святка в златни/сребърни отблясъци (жест и отминаваме)
нищо не святка, но е мръъъъсно страшно (ще видим на тестдрайв-а)
сега вземаме съдържанието и разтриваме между пръстите
чувстваме като прах за пране - кофти - на тестдрайв
чувстваме като растително масло (добре)
Отвиваме капачката за масло (ако има и сте я намерили). На нея обикновено е нарисувана масльонка. Отвива се или като обикновена пластмасова гайка или като пробка на половин оборот. Виждаме под капачката:
маса бял налеп чак виси (жест - отминаваме). Значи под клапанната капачка има вода. Тя там няма работа. Т.е. или гарнитурата е пробита или отдругаде, но тече.
малко бял налеп (тест-драйв). Ако след тестдрайва налепа го няма, значи просто се е събрал кондензат (особено в зимно време).
няма никакъв налеп, но е мръсно в черен цвят. Може да се стръгне с отверка или ножче по нагара. Ако нагарът е черен-черен и леко пада - най-вероятно проблем с пръстените. Трябват ли ни такива проблеми? (виж. изходните данни). За мотора оценки ще слагаме след тестдрайва. Най-важно: под двигателя не трябва да е накапано с прясно масло. Но това по-добре да се проверява по време на тестдрайва.
Гледаме надолу пред себе си. Виждаме радиатор (понякога два, единия е кондензатор за климатика).
ръждив наоколо и навсякъде. Най-вероятно мотора е прегряван. Възможно не веднъж. Нужен ли ни е такъв мотор? (жест - отминаваме)
изглежда добре (тестдрайв)
Двигателна периферия.
Струва си да се обърне внимание на хидроусилвателя на волана. Обикновено в него забравят да доливат масло. Маслото ТРЯБВА да е прозрачно.
Автоматична предавателна кутия (ръчната може да се провери на тестдрайва). Вадим клечката. Маслото не трябва да мирише на горяло. Цвят на зряла вишна. Прозрачно. Ако мирише на горяло и съвсем не е прозрачно и замърсено, напълно възможно да са погорели дисковете (жест - отминаваме)
Пускане на мотора
Точно преди пускането пробваме свободния ход на волана - 2-3 см е добре, и без разни странни шумове.
Ключовете обикновено лежат под сенника. Вземаме ключа, предварително питаме за разрешение. Палим (педалът на газта нито преди нито по време на пускането НЕ ТРЯБВА да се натиска):
пали веднага и рязко (отлично)
пали в течение на първите 2-3 секунди (добре)
скърцоти и стартира неравномерно (проблеми с регулировката на двигателя/лош стартер)
не пали след няколко неудачни опита (не забравяме след всеки опит да почакаме 5-6 секунди) (мисля, жест и отминаваме, но може и да поогледаме, т.к. ако неизправността е на повърхността може да получим ГОЛЯААМА отстъпка, а после да ремонтираме).
Важно. Веднага след пуска моторът ТРЯБВА сам да вдигне обороти до 1000-1500 (добре, ако има тахометър. Когато купувах кола за жена си, нито тахометър нито манометър за маслото имаше. Две големи ска́ли - спидометър и бензиномер. На моята кола жена ми успя да изразходи бензина до критическо ниво. За някои коли бензинът е охлаждаща течност за бензопомпата (ако е потопяема) и ако помпата е била на сухо, после ще работи маалко по-тихо от Боинг на излитане). Та по принцип не бях против да има такъв "звуков" датчик). Ако няма датчик - слушаме. Ако има датчик за масло - гледаме го като хипнотизирани. Налягането трябва да е високо, но не критическо. Постепенно със загряването трябва да пада, но не силно. В крайна сметка трябва да остане към средата.
Излизаме от колата. Отиваме до предварително оставения отворен капак (всичко правим постепенно и бавно без излишна суета. Оставили сме отворен капака - значи така трябва). Отваряме капачката за масло и виждаме:
вътре всичко ходи и броди и обилно се полива с масло (на някои модели, особено Форд, това може да се види само с фенерче). Летят капчици масло, но навън не изскачат. (добре)
нищо не лети, но чука с честота два пъти по-ниска от честотата на оборотите (чакаме още 15-20 секунди, ако не се промени - жест и отминаваме)
поднасяме длан към гърловината и чувстваме:
в дланта бие струя горещ въздух. Скоро някой ще сменя клапани, но не ние (жест, чао). На някои модели, особено спортни, се усеща ясно. Гонили са силно и не по правилата.
нищо особено не се чувства (добре)
Докато ходехме и слушахме/гледахме (2-4 минути) моторът свали обороти до 700-800 (добре). Иначе лошо.
По време на цялата процедура под капака НЕ ТРЯБВА да мирише на
бензин
изгорели газове
антифриз
МОЖЕ да понамирисва на нагрято масло/метал/пуканки (ако има някой близо, де). Ако не знаем кое как мирише - може всички течности и газове да се помиришат предварително
бензинът - капачката на резервоара
изгорелите газове - ауспуха
антифризът - капачката на разширителното резервоарче (такова бяло, полупрозрачно).
Отиваме до ауспуха. След прогряването (2-4 минути) особени пушеци не трябва да има.
един така лек дим, едва се вижда (отлично)
бял дим, добре видим. Като в димна завеса. Ако в течение на първите пет минути на прогряването - рано е за изводи, на прогрят двигател - лошо. Причините може да са няколко, основните - неправилна регулировка/износ на маслосистемата и др. (жест, отминаваме)
черен дим, тип крайцера Аврора. Повече от тоя агрегат нищо не може да се вземе. (жест, бай)
тече водичка. В първите минути на прогряването - добре (но водичката да е прозрачна). Ако продължава (тук някои съветват да я пробвате НА ВКУС, но май ще е множко за слабонервния дилър. Накратко, ако има сладникав привкус на антифриз - жест, отминаваме. Но по-добре да не пробваме, а просто да почакаме). Много модели са снабдени с катализатор, който преобразува вредните газове във вода. Така че ако водата е прозрачна и се появява при форсиране - най-вероятно е катализатора.
Сядаме обратно в колата и включваме всичко което може да се включи (фарове, климатик, радио) и пробваме да повъртим кормилото наляво-надясно до отказ.
двигателят не трябва да гасне
ремъците и пр. прибори не трябва да издават странни звуци
Изключваме всичко и РЯЗКО натискаме газта и веднага РЯЗКО я отпускаме.
двигателят трябва да набере обороти и да ги свали. Всичко което може да трака ще затрака.
Забележки
Как да правим тестдрайв:
Ако сте карали и имате местна книжка - давате я на дилъра, той записва номера и напред.
Карали сте без местна книжка. Давате "интернешънъл" книжка (всяка става) и накакъв местен документ. SSN, GC, ID и прочее.
Не сте карали, нямате книжка, но имате познат. Помолете да ви помогнат.
Не съм карал, нямам книжка, познат, не зная английски и въобще не съм местен - питайте дилъра (нааай-кофти вариант, но като няма риба...)
Дотук добре, проверихме:

двигателя,
малко ходовата част.
Палим двигателя (в първата част го прогряхме, а после угасихме. Понякога проблеми с пускането се проявяват при подгрят двигател, и за теста ни е нужен подгрят). Струва си да споменем, че добре би било дилъра да не дойде с вас, а и жената и всички нейни и ваши родственци. И така, отпускаме се и почваме да чувстваме. Чувстваме вибрация. Не космическата, а на колата. Така трябва да бъде, НО вибрацията трябва да е

равномерна, може с малка периодичност, за 4-цилиндъра се допускат малки отклонения като разтърсване.
Включваме предавка, не забравяме да държим спирачката натисната (тук ще говоря за автоматична кутия, т.к.

статията е от сериите за «непрофессионалисти»,
първата кола по-добре да е с автомат, IMHO,
да се намери кола с ръчни предавки в щатите е трудно.)
Ако колата е с тахометър – виждаме как оборотите падат до 700-800 и вибрацията става по-тиха. Ако вибрира повече или оборотите остават на ниво 1000, или оборотите «гуляят», или машината като да се стреми вече да тръгва и ви се налага по-силно да натискате педала на спирачката – може да гасите и излизате. Тестът свърши. Проблеми с трансмисията не ни трябват. Ако тахометър няма, всичко гореописано правим на слух и осезание. Но като че работи и е време да тръгваме. Внимателно оглеждаме настрани и тръгваме. Да споменем и времето за тестдрайв. Най-добре е денем. Около 10-11 часа сутринта. На двигателя и трансмисията това не влияе, но влияе на трафика. Най-добре да сме на пустинно шосе. Важно е да се подготви и трасе за тестдрайва. В смисъл да се намери хубав път с изкачване и спускане. И с място за паркиране. Наближаваме изкачването. Намаляваме (предполага се, че отзад няма никого). Тръгваме нагоре и по време на движението нагоре равномерно натискаме газта, без тласъци. Двигателят набира обороти. Работи равно (може и шумно, но равно, ни кихания, ни давения не трябва да има). Стараем се да почувстваме кога ще превключи на втора. Ако не чувстваме, но чуваме (или виждаме по тахометъра) че оборотите падат, значи превключи и то добре.

ако се дръпне и скръцнете със зъби – обръщаме (не на изкачването, забранено е) и отиваме да сдадем звяра на дилъра.
ако колата опитва да превключи на втора, слиза на първа и т.н. – малко/плавно добавете газ. Ако не стане – караме я обратно.
Но стигнахме до върха. Може да обръщаме и да слизаме. Надолу просто отпуснете газта. Пак кихания и давения не трябва да има. Ако наклонът не е стръмен и заледен може да превключим на понижена предавка 3-та или 2-ра в зависимост от типа на кутията. Пак без кихания и давения. Оборотите се увеличилиха и колата забележимо забавя. Излизаме на права отсечка. Гледаме датчиците (ако не сме ги гледали):

Температурата не трябва да е на долната отметка. И на горната да не е. Към ⅓ от ска́лата е ОК.
Налягане на маслото (ако има) – към средата или ⅓. За машини с голям пробег се допуска даже ¼ или даже ⅕. Главното е да не бъде на долната критическа отметка.
Волтметър. Малко повече от 12V – ОК
Сега за звуците. Например добре е да се намери ЖП прелез. И да се мине с около 25-30 мили в час (35-45 км/ч). Всичко което може да зазвъни или падне трябва да пада. Ако не пада, може да увеличим скоростта на следващия заход. Така един приятел намери винт във вратата на Маздата си. Прозорците по време на звуковия тест по-добре да не отваряме. Слушаме отвътре. А може да помолим жена си (ако все пак е с вас и целия път е мълчала, чуствайки своята безполезност) да постои отвън (не на релсите) и да слуша. Представете си картината – мъжът се носи към прелеза, а някаква жена му прави знаци с ръце. А ако ударите спирачката на първата релса – въобще фен. Колата ще подскочи така, че едва ли нещо скрито ще остане. Веднъж един фирмен бус така разклатих. Скачахме с пътника в кабината до тавана. За какво говорех? А да, звуците.

звуци не трябва да има. В смисъл, леко поскърцване на амортисьорите се допуска. Не повече. Метал по метал или някакви глухи бух-бух това всичко обратно на дилъра.
Сега е време да паркираме. Като идея на заден ход, тъкмо проверяваме и него. Паркираме и не гасим двигателя. Проверяваме всичките електрики - прозорци, заключване, радио (тия хора са побъркани работи ли им радиото. Ако не работи ще се пазарим яко), аларма ако има. Проверяваме как се затварят и заключват вратите и прозорците (и механичните също). Пуснете парното/климатика на обгряване И охлаждане, независимо вън зима ли е или лято. Вижте горе-долу за колко време ще почне да духа топло/студ. Преди излизане от колата по-добре да свалим прозорец. Много машини са снабдени с електроключалки с най-различни конфигурации. Да привикнете към копчето още не сте успели. И да останете навън със затворени вътре ключове не е гот. Пак поглеждаме отдолу - капе ли масло? Може да мушнем вестник под мотора и като минат 2-3 минути да погледнем. Обхождаме колата. Гледаме ауспуха (не дими ли завалията, равномерно ли пухка). Проверяваме амортисьорите, като разклащаме всички колела нагоре и надолу по три пъти, и пускаме. Колата трябва да се заклати нагоре, надолу и да спре. Сега може да видим има ли капка на вестника под мотора. Оглеждаме седалките, дръжките на вратите и педалите - ако километража е "пренавиван" ( електронните също - сменя се целия блок прибори ако трябва ) по износването може да се прецени показва ли що-годе вярно. Ако сте внимателен/наблюдателен издраскването на ключалката или около контактния ключ може нещо да подскаже. Именно в този момент е най-удобното време за РЕШЕНИЕ. Претеглете всички "за" и "против". Премислете, колко може да изтъргувате. Премислете и възможните разходи за ремонт (може стъклото да е пукнато, огледалото счупено, или ключалката, не дай боже радиото). Е на тая кола ще пътувате една година. Така че избирайте, ама внимателно. Тук може да включите всички ваши познания за стил, цвят, салон – всичко прочетено от интернет. Представете си се в колата, жената, децата (тъщата ако е в наличност). Измислихте ли го? Тогава назад. Средно време за тестдрайв 30-40 минути. Понякога бензинец доливам на бензостанция - за 5 долара е ОК. Демек ако не вземам, то просто да оставя добро впечатление на дилъра. Така по принцип, в щатите е навсякъде. Да се стискаш не е прието. Да икономисваш – да, да се стискаш – не. Пак се отплеснах. Прибрахме се (обикновено дилъра сам паркира колата на място, главното е да дойдете до офиса. Излишни главоболия с покривени коли на него не са му нужни).

Епилог. Още веднъж подчертавам – статията е за хора току-що дошли. Като пример – младо (или не много) семейство. Едно (две/три) дете(ца). Малко пари. Малко време (т.к. малко пари). Покупка от дилър, т.к. няма време. Ремонтна база няма. Кола от сериите евтини поддържани «обикновени». Година от 1995 до 2002. В определена степен статията може да се ползва и за други цели. По въпроса КАКВА марка - не към мен. На вкус и цвят...
В първите дни след покупката е нужно:

смяна на маслото в двигателя (и желателно в трансмисията)
внимателно да следите за всички изменения в поведението. Даже ако на стъклото виси страшна хартия че колата е без гаранция – защитени сте от закона (САЩ?) и може да я върнете обратно (ако е дилърска, обикновено 10 дни - месец). Изключение само за машини отбелязани «AS IS». Но такива обикновено не се продават в дилърство, а ако се продават – бягайте от такова дилърство по-далече.
Използвани материали:

текст от Сергей КОРНИЕНКО http://www.auto.ru/a...et9706132.shtml
А.Э. Хрулёв "Ремонт двигателей зарубежных автомобилей", "За Рулём" 1999
PushkinM 02/09/01 Леки корекции - Луко 22.07.2008
0

Споделете тази тема чрез:


  • (3 Страници) +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Вие не можете да започнете нова тема
  • Вие не може да отговаряте на тази тема

1 потребители четат тази тема
0 регистрирани потребители, 1 гости и 0 анонимни потребители


Data.BG e форум за дискусии. Data.BG не носи отговорност за съдържанието и достоверността на публикуваните в дискусиите материали.

Никаква част от съдържанието на тази страница не може да бъде репродуцирана, записвана или предавана под каквато и да е форма или по какъвто и да е повод без писменото съгласие на Data.BG.

Close  Member Login